CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Sunday, June 1, 2008

part 3 - 14 Mei 2008

cam semlm hari ni pun bangun seawal 2.30 tp dila still mandi dulu huhu then turun pi solat subuh dkt masjid nabawi yang chantek tu ...blk sarapan pagi ...

6.30 am berkumpul dekat lobi hotel untuk ziarah luar ; tmpt pertama kitorg singgah ialah Masjid Quba masjid pertama yang dibina oleh Nabi Muhammad dan para sahabat.Kat situ aku sempat la solat sunat tahayatul masjid ...

*** with dila @ masjid Quba ***

then pi bukit uhud & bkt pemanah kat situ ada kubur pakcik Nabi Muhamad Saidina hamzah ,Saidina Abdullah & Saidina Mus'ab hehe xtau la betul ke dak aku spelling tu...kt situ beli cincin abah & batu cincin je utk abah.

*** ni mak kak shida atas puncak bukit pemanah ***


*** background Bukit Uhud ***


*** view bukit pemanah dari kaki bukit ***


*** Bukit Uhud ***


lps dh berpanas2 dkt bukit uhud N bukit pemanah ustaz tu bw pi ladang tamar plak...kt situ mcm2 ada ..kacang,tamar,bepang ,jus tamar la..yg paling best boleh rasa samp lebam then br beli...hahah kenyang seh rasa semua yg sedap2 kt situ..hehe

lps tu singgah plak dekat Masjid Qiblatani.samp je terus berebut2 nk amek wuduk...then solat sunat tahayatul masjid .Masjid ni ada 2 kiblat 1 kiblat di masjidil haram yang ada kaabah tu then 1 lg dkt masjid Aqsar yang di palestin tu..tp kan ms solat sunat tu aku pun xbape sure aku kiblat kan yang mana satu ..

*** full view of masjid Qibalatani ***


*** me @ masjid qiblatani ***


*** with dila & kak nor @ masjid Qibalatani ***


last sekali berenti plak dekat pasar tamar ...mmg banyak giler tamar kt situ tp mmg dh penat sgt & dah takde ati nk beli lg aku xbeli ape pun xsamp 10 min masing2 naik bas blk...


Semua solat fardu aku buat kt masjidil haram lps isyak aku ,kak nor & dila nk try la msuk raudah lagi...lama sangat tunggu dr lps isyak pukul 8 lebih samp pukul 11 kot still xdpt2 masuk raudah lagi dh le besok dh nk pi mekah .mmg dh atak tau la bila lagi dpt pi Raudah tu..mmg dh nampak dah pintu raudah mlm tu tp still Queque je...tensen tul..dh la perut lapar..nk terkucil lagi...polis2 masjid nabawi tu asyik bagi mak2 arab je masuk dulu..org iran la.org turki la..mmg nk hangin dh mlm tu...lagipun yg polis bw kitorg tu pun amat la slow..sudah nye kitorg blk je la..tgk jam pn dh lewat sgt kan.,brg2 pn dh kemas abis lg..sbb esok pukul 7 dh nk bertolak pi mekah...

ya allah aku sungguh xsabar nk tgk keadaan mekah...mudah2an semua berjalan dgn lancar.





No comments: