CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Thursday, July 24, 2008

part 7 - 18 mei 2008

harini ada ziarah luar...a long journal to be write this day...sepanjang journey yang kali ni..arini paling2 aku tunggu....

solat subuh pukul 3.10 a, bangun pg ni xde la nk sambung2 tdo..aku sangat xcited nk ziarah luar...sgt2 xsabar nk pi JABAL RAHMAH ...

tp tmpt first kami singgah JABAL THUR sangat tinggi seh bukit tu...jap aku bg tgk jabal thur tu..

kaki bukit jabal thur
jabal thur - tinggi kan...


lps tu tgk ARAFAH,MINA,MUDZALIFAH & TEMPAT MELONTAR JAMRAH .Ya ALLAH besar sungguh tmpt tu semua..takjub gile bayangkan lah semua org tak kira duk celah mana pun akan dtg berkumpul kat situ setahun sekali..aku xde la sempat nk amek pic..sebab duduk dlm bas je..dlm kepala aku je ada pic2 tmpt tu :P

aku br jumpe pic2 ni....





haha ni tmpt paling2 aku nk sgt pi...JABAL RAHMAH tmpt pertemuan nabi adam & hawa...kalau xsilap aku nabi adam di jeddah n hawa dkt delhi :P hahah mcm tau2 je kan...bertemu selepas 40 thn terpisah...erm kebetulan sungguh...kelakar je..

view dr kaki bukit jabal rahmah
ada ke 20 min je bg time..nk memanjat lg satu hal..kt kaki bukittu sgt byk unta tp unta tu dah xjd priority pn gasakla kan..yang penting aku nk naik ats bukit tu...tinggi nye bukit tu bnrnya tp tu semua xmendatangkan efek kat diri aku..yg bestnye..aku,adik n farouk je naik cepat2..heeh kitorg kan single lagi ahah adik aku tak tau la kan...





kt atas tu pic aku kt tangga2 jabal rahmah....ya ampun dr bwh mmg la namp sgt tinggi..tp aku xkira nk naik jugak...


kat batu tu la kitorg kena tulis nama ..hehe memula aku tulis jawi seh nama org tu..tp separuh jln mcm xpandai je nk tulis jawi semua nama die...susah la pulak..lgpn tgh bersesak2 ngan org mls la nk beria kan...aku harap dan berdoan mudah2an jodoh kami ada,if bkn ngan die pun biarlah org tu syg bangat kt aku dan sanggup buat ape sj utk aku.....amin :)

masa nk turun tangga JABAL RAHMAH acctually word RAHMAH tu ikut melayu die kasih sayang so aku beli 1 cincin ala2 kaca n cincin yg mcm aku penah dpt dr org tu dulu...haha kaler light pink @ lilac aku xbape sure yang pasti aku rs nice habis kaler tu nampak sweet je & beli 2 tasbih kaler purple light jugak...bila ntah nk bg kt die,simpan je la.....moga ia bawa keberkatan kt diri aku lepas ni..tu harapan aku ...!!!

balik dari JABAL RAHMAH rombongan kitorang singgah kat Ja'ranah

view kt dpn masjid - tp panas xnamp ape..just my face je :D



diorg semua niat kat Ja'ranah ..ni salah satu tmpt miqat umrah tmpt nk niat buat umrah ...tanah halal la maknanye selain Tana'im....aku still xbuat bukan malas tp xbleh haha ayat tulang tu..heheh tu punblk subuh td tasha urutkan urat kt betis aku bersimpuh tok bomoh aku ckp...thank sha...i owe je a lot...

zuhur aku solat kt bilik je ,sbb diorg semua mmg dh ada kt masjidil haram...tdo je..nyesal lak aku asyik tdo asar pn cam malas...ya allah berdosa lak bile pk skang ni...rugi amat..!dh pasang niat ni xmo pi asar kan ..skali padan muke...ada masalah teknikal pompuan plak ..heheh eisk2..so terus la sambung tdo..dah nk magrib br aku bgtau adik aku xleh solat ...

turun bile kak shida pinjam ketip kuku,dia ajak jln cari sejadah & tukar jubah untuk kakak ipar due...aku beli la yang ateh pesan aritu..letak kt dinding tp xtau le betul ke tak...

view mlm di dpn masjidil haram
malam ni diorg pi JABAL THUR aku still xjoin,gile ape 40 min br samp puncak ..dh le ustaz tu kata jln @ tangga die xbape betul..xmo la..takut..!! semua kena tambah RS15/pax dila,kak nor ngan bdk2 lelaki .

esok pun ada nk buat umrah sunat lg..hopefully aku bleh la solat..harap kaki dh ok sket n bleh perform umrah sunat yg last ...doakan semoga berjln lancar..hari yang panjang...!!!
tp alhamdulillah semua lancar...

No comments: