CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Monday, September 15, 2008

13hb september 2008

our family gathering ....

first off all nk start gathering ni ...kena tunggu cik puan pengantin dari seremban n tunang die yang tercinta tu..tp diorang ada hal dulu untuk disettle kan..lantak la hal die laki bini biar je la...laaaayyyyaan !!!

pukul 2 yanti msg kata tunggu azryee samp aku pn kire2 lamb lg br samp kot..ingt nk pi tgk sara tercinta dulu br berbuke..aku pun tdo la dulu..alih2 sedar msg cik puan semula pukul 3 baru gerak wahah lamb la..dah asar pn still xsamp br kat subang jaya tgk adik ipar die dulu..biar la kan..ati dh stat nk panas ni..heheh bongok yanti...

pukul 5 aku kuar gak ingt nk samp umah is dlm pukul 5-5.30 pd asalnya tp dah yanti lamb kena rombak agenda dulu....aku nk beli la ape2 utk mak is kan ..bazar ramadan melawati amat la jammed ..sudahnya aku kol yanti ckp tukar plan je la..buke kt dato keramat kedai makan lps stesen putra tu...tgh2 drive yanti bleh kol weh ape beza dato keramat ngan keramat waha sahabat ku pening acik nk jwb ape beza die..finally aku decide buka kt medan selera AU2 je...senang tmpt tu byk tinggal sejarah dlm hidup kitorang ..sangat byk sey...rindu giler..

aku samp sn awl br pukul 6 so berenti bazar au2 dkt petronas tu..beli murtabak singapore konon ntah ape beza aku pn xtau...pukul 6.40 pi kedai yg aku pn dh lm xpi...belasah je la..order pn kena kol yanti..ikan 3 rasa,paprik ayam,tomyam campur ,kerabu mangga..yanti samp lg 5 min nk berbuka...lega aku...lps mkn kiotrg ingt nk solat umah is ..aku gerak dulu..

dh nk samp pn round bout kt umah is tu yanti kol kata kak ja nk kuar bw is pi klinik.is demam teruk..patah balik pulak .mmg jln2 cr pasal betul la aritu....yanti xgerak lg sbb pi beli rokok azryee...so yanti tgg kt petronas yg ada giant kt setiawangsa tu...lm gak sbb aku mcm xtau jln je msk asrama adik dulu ada paso mlm plak jln tutup..sudah nye kena lalu lua gak bongok betul....lama la yanti tgg ngan azryee kt sn...samp umah kak rina dh 8.20 camtu...solat ape nye..burn magrib aritu..nyampah btul...borak ngan kak reyna ngan mak samp dkt pukul 9 sbb [ bb alia suffiya ] xde kt umah die admit spital lg..so kalau yanti nk jumpe die kena pi nursery kt naluri tu..so pi la pulak tgk bb.kitorg sgt speechless tgk bb kak reyna perasaan yang sm berulang ble tgk sara dulu..syg gile rs...kesian die..

terus gerak pi tgk chinta hati,QAISARA kitorg plak kt cheras ati gile berdebar ..tkt tul die xmo kat aku dh ..sbb is ngan kak ja kt die dah stat kenal org ..tp mmg dh nekad kalau die xmo aku pn mmg aku gigit gak pipi die yg chubby tu..masuk je rumah wan die..tgk die baring dlm "bekas" die tu..haha dh muat2 je bdn die..gemok tul ank sedara yg sorang tu...rindu semua ada..speechless sey masuk2 je panggil nama die ..tgk die senyum n gelak tgk aku wahah my heart melt again with her..sayang betul la kt sara ni..pandai amek ati doh si kenit ni..

lama gak ar lepak sini samp pukul 11 rasanya..hehe sian yanti nk blk seremban gak..azryee pun tgk sengih2 tgk gelagat ank sedara yg 1 tu..first step die kenal kitorg ..biar die kenal sape2 yg jg backbone kitorg selama ni...biar la yanti yang kenalkan kiotrg kt die..tu kukire lebih afdal..
blk tu park keta kt umah terus naik keta ngan yanti pi danau ..wahah 3 round br la makcik tu jumpe beg yg die nk sgt...xper la walaupn pnt aku puas ati dpt lyn kawan aku yg satu tu...

dh blk tu lepak kejap kt kerusi batu tu..finally aku tersedar n aku leh trima azryee kawen ngan yanti...totally aku rs mmt tu bleh jg kawan baik aku tu...lama borak ngan die..aku dpt rs die ni org nye penuh ngan spirit utk berjaya...sgt berusaha ...may allah bless they all...

erm isnin tu keje aku sebagai PA yanti...menyiapkan kad kawen die utk bdk2 opis..PA xbertauliah...xper la sekali sekala..esok time aku ..yanti n azryee kn turun padang ...that wat she promise me..!!..


No comments: