CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Wednesday, November 5, 2008

4 nov - asah skill

erm since blk dr umah mak ngah last week ,aku duk teringin nk buat kek batik !aritu mak ngah ada buat tp ms tu xleh mkn sbb dh tinggal sket...
asyik tangguh2 jer..sudah nye smlm blk dr keje aku singgah kedai cr bahan2 die..tp kalau kek batik ni mcm2 resepi ada dlm internet ni..ada yg pakai telur..ada yg xpakai telur..mcm2 la..
ni resepi yg aku follow
----------------------------------------------------------------------------------------
Cara:
Cairkan mentega dalam periuk. Apabila semua mentega telah cair, masukkan susu sedikit demi sedikit sehingga habis satu tin sambil dikacau perlahan tanpa berhenti.

Setelah mentega bercampur dengan susu masukkan milo sedikit demi sedikit. Kacau hingga semuanya sebati dan masukkan kacang. Tutup api dapur dan masukkan biskut marie.

Gaul hingga rata semua biskut bersalut coklat.Jangan masak bahan tadi lebih dari 10 minit kerana coklat akan keras. Ratakan didalam loyang dan simpan didalam peti sejuk selama 1 1/2 jam sebelum dipotong mengikut suka.
Cadangan Hidangan:
5 orang yang suka makan coklat
Tambahan:
Kacang tanah boleh digantikan dengan mana-mana kacang yang digemari
--------------------------------------------------------------------------------------------

nila hasilnya..xtau le ape rs..tp kalau setakat nk mkn sendiri tu bleh la..aku rs a bit manis la kek batik ni..tu pun smlm aku updated sendiri ..aku topup air masak sket..semacam je aku tgk susu + butter n milo tu ..pekat je.aku rs mcm xbleh gaul je ngan biskut meri tu nnt ..lgpn aku rs manis sket sket coz aku xbeli biskut meri yg plain ..aku beli yg cappucino tu...okla dr xde...tp kan bile add ngan kacang sedap siot..xde le bosan sgt...!!korang try la....kalau nk rs aku punye meh le dtg teknikal department ni hah :D

No comments: